Monday, February 15, 2010

you are insane


kalau kite tengok orang gile, diorang cakap sorang-sorang.fine kite paham kan die gile.then kadang-kadang diorang pon buat part time mintak sedekah or mintak rokok kat orang yang jalan sebelah diorang.kalau kite x bagi ape yang diorang mintak.nanti diorang jerit la "nie ape punye orang!gile ke?orang mintak sikit je pon".hahahaha.padahal die yang gile.tp marah . cakap orang gile.tapi kite still boleyh terime sebab kita tau.orang gile ni tak paham ape yang diorang cakap.
*panjang pengenalan aku.padahal dapat 2 markah je

pernah terfikir tak?yang korang ni macam orang gile jugak time solat. buat pergerakkan-pergerakkan pelik, lepas tuh cakap merapu-rapu.marah saya pakai ayat ni?.cube jawab ape yang membezakan pergerakkan dan percakapan kite dengan orang gile tadi?.same.kite pon x tau ape kite buat.kite pon x tau ape yang kite cakap.just imagine ko buat bende nie paling kurang 5 kali sehari.ade sesetengah orang, dipakse solat.makne nye dipakse jadi orang gile.macam2.ade yang nak solat tapi x tau maksud.itu makna nya die nak jadi gila.

apa yang membezakan kita dengan orang gile ialah kita tahu mengapa kita bergerak sedemikian rupa dan kita tahu apa yang kita baca time solat.kalau hafal lagu, ade perkataan yang x paham struggle pergi bukak dictionary x pon ade yang terus search maksud kisah disebalik lagu tuh.then kenapa x search maksud yang korang cakap time solat?

Aku hadapkan wajahku kepada Allah yang menjadikan langit dan bumi, dengan keadaan suci lagi berserah diri; dan aku bukanlah dari golongan orang-orang musyrik. Sesungguhnya shalatku, ibadahku, hidupku, matiku hanya semata-mata bagi Allah
perasan tak?ni adalah sebahagian pengakuan kite time doa iftitah

Hanya kepada-Mu kami meyembah dan hanya kepada-Mu saja kami mohon pertolongan Tunjukilah kami jalan yang lurus Jalan
yang nie pulak doa korang time membaca surah al-fatihah

Maha suci Engkau ya Allah, ya Tuhan Kami, dengan memuji Engkau ya Allah, ampunilah aku
nie lah yang kite ucapkan setiap kali rukuk dan sujud.kite x seda pon kite meminta ampun dari Allah.kadang-kadang time nie la seronok nak cocok kawan2

Maha mendengar Allah akan pujian orang yang memuji-Nya. Ya Tuhan kami, untuk-Mu lah segala puji
yang nie pulak time i'tidal.sometimes ade orang x buat pon yang nie.kalau korang la jadi tuan.mesti korang bagi gaji lebih kat pekerja yang puji korang lebih kan?

Wahai Tuhanku, ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupilah aku, angkatlah derajatku, ber rezekilah aku, tunjukilah aku, sehatkanlah aku, dan maafkanlah segala kesalahanku
tanpa difahami kita meminta kesihatan tubuh badan setiap hari dari Allah time duduk antara dua sujud.itulah nikmat yang selalu kit lupa untuk bersyukur

sedarkah anda yang kita memberi salam kepada semua nabi dan orang-orang yang soleh ketika tahiyat dan kita juga mengucapkan syahadah.

come on my frens.start ur searching engine to know more bout salat.here i attach some links for your first step



No comments: