Monday, December 14, 2009

Program Usahawan Muda Part 2(The End)

2008 menyaksikan penentuan,dapatkah syarikat Golden Zenith beraksi di pentas kebangsaan.namun pentas negeri harus di tempoh dahulu.

Konvensyen Usahawan Muda kali ke-12 peringkat Perak
ianya berlangsung selama 2 hari 1 malam di Safari Resort di Kuala Kangsar.STAR dah la x jauh dr K.K tp merupakan team last sekali yang check in.org da nk abes sesi ceramah 'how to make an excelent presentation' br kami smpi.masuk je meeting room semua tgk.dah la semua laki berpakaian t-shirt serba hitam.adoiyai..malu gak aku time tu.then da abes sesi tu.drng buat sesi undian untuk menentukan sape buat persembahan dulu esok harinya.die suro semua CEO p kat depan.aku pon p la..rupe-rupenye.aku sorang CEO laki!pergh!ape da nk jd nie?tp x pe,sesi undian dijalankan dan mungkin aku lucky dat time.dpt buat persembahan last skali!muahahah!
hari persembahan dah tiba.tp kami maseh bgn lambat.almaklumlah.last skali present kn?hahaha.time present tuh..semua org ade.penoh ballroom tuh.cuak gak aku dat time.tp..berkat kerjesame dlm team.semua lancar!n ktrg di nobatkan sebagai syarikat terbaik negeri perak.tp aku rase nape ktrg menang sebab care ktrg jwpn soalan juri la.




Konvensyen Usahawan Muda kali ke-12 peringkat Kebangsaan
konvensyen nie berlangsung kat UITM Shah Alam,sronok beb.walaupun aku org selangor tp proud dpt wakil perak.hahaha.nk di pendekkan cerita.kami di undi as kumpulan number 13 yg buat persembahan.di sebabkan dekat je uitm shah alam ngan umah aku.parent pon dtg supprt!best!tp b4 ktrg start je persembahan ade ura2 mengatakan yang negeri pembangkang a.k.a perak,selangor n yg sewaktu denganya x boleh menang ape2 pertandingan!wat!hey ktrg bdk2.bkn ktrg pon yg undi!so nasihat yang telah diberikan oleh CEO perbadanan negeri Perak time tu En.Azizan(uncle azazil) x akan ku lupe kan "weyh alang2 dah x boley menang.korang lawan je ape yg juri cakap".kate2 tu mmg memberi semangat kat ktrg!masuk2 je hall aku da tegelak sebab time set up sume brng ade plak brock p langga ngan zarif smpi tejatoh mic.hadoi..tp aku mulekan presentation ngan penuh ceria dan serius ckit.hahaha.da selesai sume..tibelah mase yang ditunggu2..sesi soal jawab ngan 12 org juri!pergh!sungguh seronok!alhamdulillah kami dinobatkat as Persembahan terbaik je.ok la tu.x dpt syarikat terbaik pon.nk tgk video kebangsaan sile lah cari di youtube

No comments: