Wednesday, December 16, 2009

Layang-layang terputus talinya

baru2 ni ade sumtin berlaku di bumi zagazig yang baru ku pijak ini.secara simple nye ia berkenaan sebuah blog yang di tulis mengenai pelajar2 zagazig bercuti bersama-sama(guys+gurls).tetapi penulis blog itu memaparkan gambar2 pelajar2 ini dan ia hangat diperbualkan di kedai-kedai ish dan kedai2 syisya seluruh Mesir termasuk di kedai2 asob jugak!.hal ini bertambah hangat apabila seorang daripada ahli rombongan tersebut membuka tudung sepanjang rombongan ini.

banyak komen yang dilemparkan kepada penulis blog mahupun kepada si pelaku(yang membuka tudung).ade yg mengatakan si penulis blog tidak berdakwah secara berhemah.ada juga mempersoalkan mengapa perlu di letakkan gambar2 mereka.tidak kurang juga yang mempersalahkan si pelaku dengan mengatakan she deserve dat.or wat eva.

saye nie baru setahun jagung..bab2 agama ni lagi kurnag di dada..masih dalam usaha menimba ilmu duniawi dan akhirat.sebenarnya saya x mau pon post bout dis thing.tp bile ustaz smart circle saya berkata "haikal ade blog?kalo ade blog ape kate enta post sumtin pasal bende nie.dari pandangan enta lah".almaklumlah.aku ni byk ckp time smart circle.sebelum sy nk start memberi pandangan berkaitan hal ini saya nk mintak maaf dulu kalo ade salah ape2 nnt n klu salah tolong betolkan n oso i write dis thing base on my experience

kepada:penulis blog
mungkin awak seorang yang sangat bersemangat untuk berjuang menegakkan syiar Islam.bagus!insyaAllah niat awak tu sangat mulia.saya hormati pandangan awak untuk menulis blog tersebut.namun mengapa kita lihat sirah Nabi Muhammad S.A.W ada mengariskan tentang dakwah secara berhemah?kita dapat lihat baginda mendakwah keluarga baginda dahulu.kemudian berperingkat-peringkat sehingga berjaya membina sebuah negara Islam pertama di dunia dan akhirnya menjadi empayar Islam yang agung!mengapa saya katakan cara anda kurang berhemah?kerana awak memaparkan gambar2 si pelaku dengan alasan mereka meletakkannya di facebook.yes.they r.bt then if u post sum pictures bout you at facebook then others take dat n post it back on their blog n say bad thing bout u.wat do you think??.banyak hadis dan ayat Al-Quran yang menerangkan bahawa kite perlu menjaga aib orang.saya x nak postkan hadis2 dan ayat Al-Quran tersebut.dan saya percaya awak tahu mane perlu di rujuk perkara ini.saya dahulu semasa di sekolah,kalau dapat tahu sumtin yang rare bout sum1 or perkara yang memalukan.4sho sy akan gelak dan hebohkan kepada orang lain.tetapi 1 kejadian telah menimpa diri ini.dan saya sangat berharap rakan-rakan saya yang melihat kejadian itu untuk tidak memberitahu kepada orang lain.dan mereka lakukan.Alhamdulillah..dan kini insyaAllah saya dah berubah.kalo tidak 100% atleast 50%.

kepada:si pelaku
i hv check ur back ground..u hv such a great background n ur life was coloured nicely.n rasenye ilmu agama di dalam dada awak tinggi berbanding saya.x mengapa.mungkin ade factor yg tersembunyi membuatkan awak bertindak sedemikian.tp saye mintak 1 je.cube bace background Rabiatul Adawiyah..she hv da same path wit you.n i realy adore her.theres never to late.n saye doakan agar awak dapat berubah menjadi insan yang lebih baik .InsyaAllah.


No comments: