Friday, May 17, 2013

Permata Untuk Family Siswa AQ




Peace Upon You.  Alhamdulillah dan setinggi kesyukuran, kerana pada tahun ini, Allah telah menemukan saya dengan sebuah lagi keluarga yang sangat unik. Tahun lalu saya hanya sebagai salah seorang daripada ahli keluarga, tapi kali ini saya kene jadi ala-ala ketua keluarga.

Tapi apa yang paling saya seronok dengan keluarga Siswa AQ Zagazig kali ini adalah perkongsian ilmiah yang berlaku dalam pimpinan dan mereka tidak lokek untuk menasihati saya.

Wise men don't need advice. Fools won't take it.
Benjamin Franklin

Sejujurnya semua pimpinan yang lain lebih hebat daripada saya. Ada Al-Hafiz, Hafizah, Retis, Gamers, sportman/woman, business minded dan ada jugak yang dia cakap, dia sorang sja paham bha. Tapi lihat lah nasihat mereka terhadap saya. *Yelah, siapa lah saya nak memintal buih. Saya ni tak pernah pegang jawatan tinggi-tinggi*
Kepada Abrar dan Aiman. Terima kasih tolong support saya. Like I said before “Tak dak hangpa, hancuslah Siswa AQ kalau nak ikutkan bekalan ilmu akhirat aku ni”. Aku jugak nak minta maaf kalau buat keputusan tak mintak pandangan hangpa or tolak terus ka.
Kepada Syaufiq dan Amira Afiqah. Semestinya korang lagi bagus dari Setiausaha tahun lepas. You both work really well together. Buatlah apa yang termampu untuk bawa banyak lagi perubahan kat Siswa AQ ye?
Kepada Abu Bakar dan Izyan. Mantap gila korang “Cari” duit. Banyak program boleh dijalankan. Kalau nak tahu, si Abu bakar ni aku rasa orang paling lembut hati dalam Siswa AQ selepas ekhwan. Mulut je pot pet kat aku, tapi kerjanya jalan tolong adik-adik. Izyan pulak maintainkan gelak anda. Seronok dijadikan bahan. Paku memaku amalan Siswa AQ.
Kepada Sofi dan Mardiah. Tahniah, banyak program ilmiah yang memang patut dijalankan untuk mengisi package pelajar sebagai pelajar sains kesihatan di Mesir. Harap untuk sesi kedua tambahkan lagi program. Dan nak tengok Sofi plak buli Mardiah. Ape pon Mardiah Exco Dakwah Paling Sporting dan keterdepan.
Kepada Faathir dan Aishah, tak tahu la korang ni pakai konsep ninja ke ape, tapi buat kerja senyap je and berjalan lancar. Tak pernah merengek. Walaupun kerja berat tapi masih laksanakan dengan penuh tanggungjawab. Congrats!
Kepada Faiz dan Munirah, satu gandingan fresh dan matang. Bagi je kerja mesti siap. Memang baguih! Cuma lepas ni jangan takut nak buat benda baik. Kita bukan nak main politik, we just want to deliver a better service. Cewah! Menunggu idea hangpa untuk fasa kedua next year
Kepada Naqi dan Dell. Banyak perubahan. Kebergantungan pelajar kepada media Siswa juga meningkat. Perubahan fizikal di markas pon bakal berlaku. Good luck! Dan kepada akak bad ass, nak tengok sekali side artistic hang. Hahaha
Kepada Wak dan Shasha. Dua-dua kuat bersukan cuma seorang tu suara sedap *Sape ntah*. Walaupun baru handle satu jaulah. Don’t worry, semua orang boleh buat program, tapi tak semua mampu buat yang rare. Cuba cari something rare dan buat perubahan untuk jangka masa panjang. Pape pon nice job!
Kepada Luqie dan Balqis, terima kasih sangat-sangat mencari nafkah untuk kami. Harhar. Hangpa cari duit, kami habiskan duit. Tak mustahil target mampu tercapai. Gandakan usaha untuk fasa kedua nanti dan balik Malaysia nanti try to do something ok? Sorang tu sila jaga kesihatan, dan sorang lagi yang nak jadi sador tuh, usaha keras lagi!
Last but not least, yang terakhir sebelum saya ialah Ekhwan dan Hajar. Saya panggil hangpa gandingan masam-masam manis. Luar ja nampak tak kesah, tapi sebenarnya saling membantu. Customer semua puji hangpa oih! Tapi kerja pon ada had ya..kesian penat.
Dalam fatrah Final exam ni, Saya nak ucapkan selamat maju jaya semua. Ingat ! Apa yang kita lakukan ini adalah jihad. Dan Jangan biarkan jihad di jalan Allah ini dicemari fitnah disebabkan kita. Kalau selepas solat kita berdoa untuk ahli keluarga di Malaysia, doakanlah juga ahli keluarga Siswa AQ.
And im hoping ideas from you guys for the next coming second term insyaAllah. Pray For Us

No comments: