Sunday, August 22, 2010

hello

First of all, I would like to say I am sorry for not updating my blog for so long. My last post was on 27th of July which is the day I went back to Malaysia. Last month, while im hatdith walking at al-islam.com I found this hadith :

Diriwayatkan daripada Usamah bin Zaid r.a katanya: Aku telah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: Seorang lelaki telah dihumban ke Neraka pada Hari Kiamat, terpancul keluar ususnya dan dia berputar dalam Neraka seperti seekor kaldai berputar mengelilingi pengisar gandum dalam kandang. Ahli Neraka mengerumuninya dan mereka bertanya: Hai kamu! Apa yang telah terjadi kepadamu؟ Bukankah kamu dahulu menyuruh manusia melakukan kebaikan dan menegah manusia daripada melakukan perkara mungkar؟ Dia menjawab: Memang benar. Aku telah menyuruh orang melakukan kebaikan tetapi aku (sendiri) meninggalkannya dan aku menegah manusia dari melakukan perkara mungkar sedangkan aku melakukannya.

The moment I read this hadith I was afraid, am I the one who this hadith talking about? It takes me 2 weeks thinking about this, then I try to ask JAKIM about this hadith, ist sahih or not, but still no answer.

I don’t know what to do, im not perfect, just started to learn about islam and share..hopefully HE will help me.

No comments: